Raziskava mnenja pacientov
Spletna anketa zVEM (Ministrstvo za zdravje)
Ministrstvo za zdravje je 23. avgusta 2019 sprejelo Metodologijo za ugotavljanje kakovosti poslovanja z uporabniki v javnem zdravstvu v skladu s 14. členom Uredbe o poslovanju z uporabniki v javnem zdravstvu (Uradni list RS, št. 98/08 in 55/17 – ZPacP-A). Metodologijo moramo izvajalci zdravstvenih dejavnosti izvajati od 1. septembrom 2019 naprej. Na osnovi te metodologije pacienti lahko izpolnijo vprašalnik o ugotavljanju zadovoljstva z opravljeno zdravstveno storitvijo v elektronski obliki preko:
p o r t a l a z V e m (https://zvem.ezdrav.si/limesurvey/index.php/119932/lang-sl).
Metodologija in informacija o spletnem vprašalniku je na voljo tudi na spletni strani Ministrstva za zdravje pod temo Kakovost zdravstvenega varstva na spletni povezavi
www.gov.si/podrocja/zdravje/dostopnost-in-varnost-zdravstvenega-varstva/.
Možnost izpolnjevanja vprašalnika se pacientom zagotavlja neprekinjeno, na voljo pa je v več jezikih. K izpolnjevanju so vabljeni vsi pacienti, ne glede na starost, osebne okoliščine, vrsto zdravstvene obravnave ali raven zdravstvene dejavnosti, kjer se storitev izvede, oziroma do največ tri mesece po zaključku zdravstvene obravnave. Pri tem velja kot zaključek zdravstvene obravnave zaključek posamezne ambulantne, bolnišnične obravnave ali obravnave na domu pacienta (en obisk, posamezna hospitalizacija v zavodu ali storitev na domu pacienta). Izpolnjevanje vprašalnika je za paciente prostovoljno in anonimno. Pacient praviloma izpolni vprašalnik samostojno. Kadar pa gre za osebe, ki ne zmorejo same izpolniti vprašalnika ali izrazijo željo po pomoči, v njihovem imenu to storijo svojci/ skrbniki ali drugi. Tudi v tem primeru se vpisuje ocene in mnenje pacienta in ne mnenje tistega, ki izpolnjuje vprašalnik v imenu pacienta. Pri ugotavljanju zadovoljstva pacientov s kakovostjo poslovanja se od vseh deležnikov pričakuje najvišja stopnja moralno etične zavesti in odgovornega delovanja s ciljem izboljševanja kakovosti poslovanja z uporabniki v javnem zdravstvu.
Mesečno poročilo o rezultatih spletnega vprašalnika za paciente po Metodologiji za ugotavljanje kakovosti poslovanja z uporabniki v javnem zdravstvu
2024 |
januar |
februar |
marec |
april |
maj |
junij |
julij |
avgust |
september |
oktober |
Število izpolnjenih vprašalnikov |
64 |
21 |
96 |
94 |
71 |
76 |
64 |
74 |
82 |
99 |
Število obravnavanih pacientov |
63.382 |
59.244 |
63.221 |
63.138 |
63.474 |
58.151 |
54.031 |
51.237 |
63.633 |
66.636 |
% odzivnosti |
0,10 |
0,04 |
0,15 |
0,15 |
0,11 |
0,13 |
0,12 |
0,14 |
0,13 |
0,15 |
-
PREMS - Moja izkušnja, naše zdravstvo: Raziskave o izkušnjah pacientov z zdravstvenimi obravnavami (NIJZ, Ministrstvo za zdravje)
PREMS - odrasli (18+ let)
PREMS - Rezultati nacionalne raziskave o izkušnjah pacientov s specialistično obravnavo
PREMS - Rezultati nacionalne raziskave o izkušnjah pacientov z obravnavo v bolnišnicah
PREMS - pediatrija (0 - 18 let)
PREMS - Rezultati nacionalne raziskave o izkušnjah pediatričnih pacientov z obravnavo v bolnišnici