Preskoči na vsebino
S strokovnostjo in prijaznostjo do zdravja

Otvoritev mediacijske pisarne v Mariboru

02. 10. 2013

Maribor, 1. oktober 2013 –  Univerzitetni klinični center (UKC) Maribor in Zdravstveni dom dr. Adolfa Drolca (ZD) Maribor sta  1. oktobra 2013 svečano odprla skupno mediacijsko pisarno.

Potrebe po mirnem reševanju sporov v zdravstvu naraščajo, zato sta se vodstvi UKC Maribor in ZD Maribor, odločili, da s pomočjo Združenja zdravstvenih zavodov Slovenije ustanovita skupno mediacijsko pisarno, ki ima svoj prostor namenjen izključno mediaciji in stalni urnik delovanja. Lokacija mediacijske pisarne je v prostorih ZD Maribor (Ob parku 5), uradne ure so v ponedeljek od 9. do 11. ure in v četrtek od 14. do 16. ure. Odgovorna oseba v mediacijski pisarni je Vesna Rečnik Šiško, mediator, iz ZD Maribor, ki je za stranke mediacijske pisarne dosegljiva po telefonu od ponedeljka do petka od 7. do 9. ure in v času uradnih ur.

Janez Lencl, univ. dipl. inž., mediator, vodja Centra za odnose z javnostmi, marketing in informatiko UKC Maribor: »V UKC Maribor sledimo našemu sloganu »S strokovnostjo in prijaznostjo do zdravja«  in prijaznost pomeni dobro komunikacijo. Zato smo v zadnjih dveh letih temu področju namenili večjo pozornost. Poznavanje in obvladovanje mediacijskih veščin je nepogrešljiv element reševanja nesoglasij, izboljšanja medosebnih odnosov med različnimi javnostmi v zdravstvu. Žalostni dogodek primera Nekrep, ki je močno zaznamoval našo ustanovo in odmeval tudi v širšem slovenskem prostoru smo rešili z pomočjo mediacije. Usposobili smo 12 mediatorjev različnih profilov od zdravnikov, medicinskih sester, delovnih terapevtov, pravnikov, ekonomistov in komunikologov. Izvajamo eno in dvodnevne delavnice med zaposlenimi, saj se trudimo s svojo poslovno politiko vzpostaviti sistem upravljanja in reševanja sporov s pomočjo mediacijskih veščin. Skupno odprtje mediacijske pisarne pa vidimo kot pričetek novega pristopa in načina reševanja sporov v zdravstvu, ki bo bolj prijazen do pacientov in tudi do zaposlenih.«

Prim. asist. mag. Jernej Završnik, dr.med.spec., mediator, direktor ZD Maribor je ob otvoritvi dejal:
»Delovanje našega ZD Maribor temelji v skladu z jasno začrtanim poslanstvom, vizijo in vrednotami tudi na skrbi za dobre medsebojne odnose, ki so osnova za podporo zaposlenim pri uresničevanju ciljev ter kakovostnemu opravljanju zdravstvenih  storitev.
Zadovoljen sem, da smo skupaj z UKC Maribor zgodbo pripeljali tako daleč, da danes svečano odpiramo prvo mediacijsko pisarno v zdravstvu, ki deluje znotraj zdravstvenega doma in ima svoj prostor namenjen izključno mediaciji in časovni plan delovanja. Povezovanje dveh osrednjih zdravstvenih ustanov na področju mesta Maribor in širše je primer dobre prakse, vreden posnemanja in vodstvi obeh zavodov se zavedata, da reševanje nesoglasij z mediacijo pomeni velik korak k boljšim medsebojnim odnosom v zdravstvu in k bolj varni ter kakovostnejši zdravstveni oskrbi pacientov. Mediacija v zdravstvu si sicer šele utira pot med ljudmi, zato vemo, da bo preteklo nekaj časa, da jo bodo ljudje spoznali in sprejeli, kot eno izmed miroljubnih metod reševanja sporov. Prepričan sem, da nam bo sčasoma uspelo, da bodo tako pacienti kot zaposleni in drugi udeleženi v spore v zdravstvu prepoznali prednosti takšnega reševanja sporov, saj velikokrat že poznavanje mediacijskih veščin pripomore k boljši komunikaciji. Mediacija bo za paciente in zaposlene v ZD Maribor in UKC Maribor brezplačna.«

O pomenu odprtja prve mediacijske pisarne v Mariboru na področju zdravstva je spregovoril France Prosnik, mag. klin. psih., Varuh bolnikovih pravic: »Odprtje mediacijske pisarne v Mariboru na področju zdravstva, je tako pomembno dejanje, kot je bilo pred 11 leti ustanovitev instituta varuha bolnikovih pravic, čemur je čez nekaj let sledilo imenovanje zastopnikov pacientovih pravic po ostalih slovenskih regijah. Prepričan sem, da bo podobno pot opravila tudi že usposobljena skupina mediatorjev v zdravstvu in na ta način pomembno prispevala h konstruktivnemu načinu reševanja sporov.«

Viktor Pilinger, univ. dipl. prav., Zastopnik pacientovih pravic, ki  je tudi sam mediator, je opozoril na pomen vključitve postopka mediacije že v začetni fazi: »Kot eden od zastopnikov pacientovih pravic v Mariboru se bom v bodoče maksimalno angažiral za vključitev postopka mediacije v okviru reševanja sporov med pacienti in zdravstvenimi delavci že v začetni fazi, torej bodisi že pred samo izvedbo tako imenovane prve ustne obravnave po ZPACP ali pa po zaključenem tovrstnem postopku brez rešitve spora. Izvajalcem zdravstvenih storitev bom torej predlagal izvedbo mediacije pred odstopom zadeve na 2. stopenjsko komisijo za varstvo pacientovih pravic, ki deluje v okviru Ministrstva za zdravje v Ljubljani. Sicer se želim v delovanje nove in v državi prve mediacijske pisarne v Mariboru kot eden od več deset usposobljenih mediatorjev v zdravstvu tudi aktivno vključiti in pomagati ostalim mediatorjem pri delu. Nedvomno bodo s tem tudi razbremenjene pisarne obeh zastopnikov pacientovih pravic in varuha bolnikovih pravic v Mariboru, kjer je pripad zadev in s tem nezadovoljstva pacientov izredno velik.«

Odgovorna oseba v mediacijski pisarni Vesna Rečnik Šiško, dipl. org., mediator, ZD Maribor je dodala: »Vesela sem, da se vodstvi dveh osrednjih zdravstvenih ustanov na področju severovzhodne Slovenije zavedata, kako pomembni so dobri medsebojni odnosi. V ZD Maribor je bilo v zadnjih letih na tem področju veliko storjenega, saj imamo interne delavnice iz področja komuniciranja in preprečevanja izgorelosti za vse zaposlene, pohvalimo se lahko s kakovostnim delovanjem Pisarne za varstvo pacientovih pravic, naši zaposleni se usposabljajo iz mediacijskih veščin, beležimo tudi nasilno vedenje nad zaposlenimi. Posledično, se je v našem zavodu v lanskem letu v primerjavi s prejšnjim letom število pritožb pacientov zmanjšalo (2011-39, 2012-20) za 19, povečalo se število pohval (2011-47, 2012-97) za 50 in manj je izostankov zaposlenih zaradi bolezni (2011-10.698, 2012-8.898) za 1.800 dni. Odprtje mediacijske pisarne ZD Maribor in UKC Maribor je nadgradnja našega skupnega prizadevanja in potreb po mirnem, strpnem reševanju sporov v zdravstvu. Pomembno je, da se zavedamo, da so spori nekaj normalnega in da se prav na področju zdravstva pogosteje pojavljajo, saj smo ljudje v skrbi za naše zdravje velikokrat nemočni in zato še bolj ranljivi. Vesela sem in ponosna, ker sem lahko del te pozitivne zgodbe, katere namen je ustvariti boljše medsebojne odnose v zdravstvu in se lotiti sporov z neformalnim in zaupnim postopkom, ki udeležencem pomaga doseči sporazum, ki spor razrešuje oziroma na novo ureja medsebojna razmerja. Ob tem bi se zahvalila vsem, ki so nam pomagali in nas podpirajo, posebej Združenju zdravstvenih zavodov Slovenije za strokovno pomoč pri ustanovitvi mediacijske pisarne.«